onsdag 30. januar 2013

feil mann?

Noen ganger undrer jeg på om jeg giftet meg med feil mann.
Misforstå meg rett, jeg er virkelig glad i den mannen jeg har, men noen ganger skulle jeg ønske at han var eier av en sjokoladefabrikk framfor rørlegger.
Jeg elsker sjokolade, nei..jeg FORGUDER sjokolade.
Det blir ikke helt det samme å skulle sitte å knaske på kobberrør for eksempel.
Ikke at jeg noen gang har prøvd det, men man vet jo aldri hvor desperat en kan bli.

Hadde han vært eier av en sjokoladefabrikk derimot kunne jeg livnært meg på troika og gullbrød. Og melkesjokolade! Aller helst Walters mandler.
Jeg kjenner at jeg får vann i munnen ved tanken.
Det er stor sannsynlighet for at jeg hadde endt opp fet men lykkelig.
Mest sannsynlig hadde jeg kanskje spist meg lei på sjokolade også, selv om jeg finner den tanken absurd.

Det har jo selvfølgelig sine fordeler å ha rørlegger i huset også. Jeg kan ikke fikse kraner som lekker eller andre typiske ting.
Jeg kan (hvis jeg legger godviljen til) stake opp et tett toalett eller rense sluk. Men jeg foretrekker å stå over slike ting. Da er det greit at man har en mann som nesten har forpliktet seg til slike oppgaver.
Nei, jeg får heller holde meg til handymannen min, å så får jeg heller innlede et hemmelig forhold til sjefen på Nidar (noen som vet om det er mann eller kvinne forresten??) sånn at jeg kunne fått sjokoladeplater levert på døra.
Det hadde vært noe det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar