tirsdag 8. mai 2012

Hull i hodet

Nok en gang en uke siden sist, men nå har jeg faktisk en skikkelig god unnskyldning.
De forrige har vært bra nok de også (etter min mening) men denne er ihvertfall holdbar.

Forrige torsdag drev jeg ivrig på med husarbeid da de ringte fra barnehagen. Minstemann hadde falt ned fra en benk med hodet først. Han hadde slått et hull i panna som blødde en del.
Da var det bare å stresse nedover for å hente han og få han bort på legekontoret.
Vi slapp inn ganske raskt, og fastlegen konstaterte at her måtte han sy litt.
Gutten var skeptisk ved tanken på det. Og jeg må innrømme at jeg forstår han godt.
De fikk renset såret og deretter satte de ei sprøyte med bedøvelse.
DA startet spetakkelet!

Guttungen syns det var så vondt at han satte i et hyl som hørtes langt ute på venterommet.
Legen fikk ikke engang komme nær han etterpå.
Vi prøvde å være taktiske alle mann, viste fram den nåla de skulle sy med og forklarte at såret "sov" nå etter sprøyta, så derfor kom ikke dette til å bli vondt.
Vel, han lot seg ikke lure.
Han presset seg inn i et hjørne og der satt han som et forskremt sint lite dyr.
Jeg fikk assosiasjoner til en illsint katt om er trengt opp i et hjørne.
Han er ikke særlig samarbeidsvillig når han er redd for å si det slik.
Vi var to som hold han, og legen som tappert prøvde å roe han ned.

De måtte gi opp forsøket på å sy såret. Alt de kunne gjøre var å sette på strips for å lukke såret best mulig.
Vi tuslet gjennom byen etterpå for å ta bussen hjem.
Da begynte det å blø igjen, og det ville jaggu ikke stoppe heller.

Til slutt så måtte vi dra nedover til legevakten for å se om de kunne fikse problemet for oss.
Etter nesten to timer på venterommet begynte noen å bli litt frynsete i nervene.
Ja, det var meg det. Ungen var bare utålmodig.
Det ble heller ikke noe sying av såret når vi endelig slapp inn der.
Ny runde med skriking og hyling, men denne gangen var vi tre stk til å holde fast når legen skulle fikse litt.
De endte med å lime igjen såret.
Han fikk en hanske og en engangssprøyte som belønning fordi han var så flink.
Jeg lurer på om de bare var lettet for at han ikke hadde klort ut øynene på dem.

Helt fram til i dag har han faktisk latt såret være i fred, men nå har han selvfølgelig plukket på det. Jeg må innrømme at jeg er litt spent på hvordan resultatet blir.

Det ble nytt legebesøk i dag også forresten, han har fått ørebetennelse i samme slengen.
Jeg skulle ønske at det var en bonusordning for oss.
Hadde det eksistert så hadde vi snart kvalifisert til å være gullmedlemmer.
VIP behandling og rød løper blant annet.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar