fredag 11. mai 2012

Koseteppe=bakteriebombe

Jeg har nevnt dette elskede koseteppet et par ganger tidligere.
Eller, det var et teppe.... for 4 år siden.
Nå er det degradert til tre stakkarslige filler som såvidt henger sammen.
Ikke at det spiller så stor rolle for villdyret, han elsker dem likevel.
Jeg har ikke noen problemer med at han er så glad i disse kosefillene sine. Det eneste jeg ikke er så begeistret for er måten han bruker dem.
Tidligere var det nok å bare sove med den maltrakterte filla ved siden av seg i sengen.
Eventuelt gni den litt i ansiktet og over nesen for å sovne.

Nå har han fått en ny kosemåte, og filla har fått et nytt navn.
Navnet er altså "Pillekosetepp"
Hvorfor?
Jo det skal jeg si deg.
Han har funnet seg et lite hjørne som han har tvinnet sammen.
Dette hjørnet dyttes da opp i ett stk snørrete nesebor.
Pussig nok syns han dette er behagelig, og han blir frustrert de gangene jeg har vasket filla.
Da er den nemlig myk og god, og den har ikke et hjørne fullt av størknet snørr.
Jeg grøsser ved tanken.
Men han er likevel ganske søt når han ligger der å sover med halve koseteppet sitt stappet opp i nesen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar