fredag 15. juni 2012

Containerhyl

Containerhyl - Den lyden som kommer fra et barn som oppdager at en voksen har kastet noe som de vil beholde.

Vi leide container forleden dag for å få unna litt rusk og rask.
Minstemann likte dette særdeles dårlig.
Det gikk greit så lenge vi kastet våre egne ting, men det tok fort slutt da han oppdaget at vi skulle kaste potta hans. Den potta sluttet han med for over to år siden og den har støvet ned på badet siden den gang.
Men den skulle pinadø ikke kastes.
Han hylte og skrek som en stukket gris.
Etter han hadde roet seg litt oppdaget han at vi skulle kaste en pose med ødelagte leker.
Da snakker vi om actionfigurer med manglende ben og armer.
Han løp i sirkel rundt containeren før han til slutt klatret opp på den.
En hylskrikende fireåring i bare trusa hengende fra en container vekker litt oppsikt i nabolaget.
Vi fikk han innendørs etterhvert.

Dagen etter var det på`n igjen.
Jeg drev å bar ned garderobeskap, så derfor hadde jeg ikke særlig kontroll på hva han tok seg til.
Først trodde jeg at han satt pent og rolig i stua med pysjen på, men neida!
Han hadde sneket seg ut, og gjett hvor han befant seg.
Joda, gråtende foran containerern.
Ikke bare foran når jeg tenker meg om, han hadde klatret opp igjen, og denne gangen kom han seg ikke ned igjen. Det var en forbipasserende jogger som måtte plukke han ned.
Jeg følte meg ikke særlig smart da når jeg fikk ett stk hylende unge levert på døren.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar