torsdag 28. juni 2012

Latskap


Jeg ligger litt på latsiden. Etterpå skal jeg snu meg.

                                             Sitat Ukjent


Akkurat sånn føles det i dag.
Når jeg tenker meg om så har det føltes slik i noen uker.
Merkelig hvor lat man blir når de daglige rutinene er endret.
Ungene skal forsåvidt i barnehage og på SFO selv om det er sommerferie, men de kan jo leveres mye senere enn vi er vant til.

Jeg vurderte (i et sinnsykt) øyeblikk å ha dem hjemme i hele sommer.
Men det gikk opp for meg at hvis vi fortsatt skulle klare å beholde vettet så burde de sysselsettes litt hver dag.

Jeg hadde klart å finne på noe innimellom, men jeg hadde ikke klart å holde samme tempo dag ut og dag inn fram til midten av august.
Dessuten tror jeg ungene hadde blitt særdeles lei av å tråkke rundt i huset etter meg. 
I barnehagen og på SFO får de vært med likesinnede OG de får dessuten utfoldet seg mer enn de gjør her hjemme.
Så hurra for organisert oppbevaring for barn.

Nå må jeg nevne at jeg lar dem ha kortere dager enn normalt da. 
De leveres sent og hentes tidlig. Jeg vil tross alt ha tid med dem også.
Dessuten har vi tatt dem fri tre uker.
Da skal de sendes på hyttetur ei uke med familie.
Noe jeg er sikker på at de har veldig godt av.
Vi voksne skal ta oss en velfortjent liten tur over dammen for å pleie parforholdet. Det er visst på moten å skille seg, og akkurat den fella har vi ikke lyst til å gå i.
Derfor er det like greit å forebygge slik at lysten ikke skulle oppstå.
Jeg tror også at vi har godt av å være alene i en uke uten ungene, og de har definitivt godt av å være uten oss.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar