tirsdag 10. juli 2012

Istid

I dag tok vi med våre to små på kino.
Siden vi reiser ifra dem om ikke så lenge så bøter litt på dårlig samvittighet ved å ta dem med på hyggelige ting. Jeg tenker iallefall at det er greit.
Min usympatiske mann er ikke av samme oppfatning.
Jeg tror ikke han har dårlig samvittighet engang for å dra fra englebarna. Han tenker bare at det blir en uke hvor han kan senke skuldrene.

Uansett,vi bestemte oss for å se Istid 4 i dag.
Vi har tross alt sett både en, to og tre så da måtte vi jo følge opp med den siste.
Ungene var svært så fornøyde med forestillingen. Det skal forsåvidt ikke så mye til.
Gi dem hver sin eske med pastiller, en pose popcorn og en boks med juice så er de glade.
De likte også filmen særdeles godt. Minstemann ble lei etterhvert, men sånn er det her hjemme foran tv`n også.
Han holder ut en liten stund, så blir han lei.
I motsetning til storebroren som får panikk når tv-apparatet ikke fungerer.

Jeg pleier alltid å ha en god unnskyldning på lager de gangene det går lang tid mellom hvert innlegg.
Jeg har en god en denne gangen også.
Lumbago!
Det er allment kjent at ryggen min ikke er en av de beste, og flere ganger i året er jeg nødt til å besøke kiropraktoren.
Han blir bare glad han, for med alle de pengene jeg legger igjen hos han kan han kjøpe seg den beste hyttetomta i fjellheimen, og deretter legge skifer på alle gulv.
Ordet lumbago minner meg forøvrig om et syndrom eller symptom som man kan lese om i Donald bladene.
"Jeg har lumbago" ja jøss, det høres ikke vondt ut engang, bare latterlig.
Og slikt får man ikke særlig med sympati av.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar