fredag 12. april 2013

Stopp tiden, jeg vil av!

Jeg skjemmes litt når jeg ser at jeg ikke har skrevet på omtrent en uke.
Nå har det vært hektisk her i huset de siste dagene med bursdagsfeiring og kakebaking da.
Jeg må innrømme at i går følte jeg vemmelse ved å bare tenke på kaker.
I dag har heldigvis den vemmelsen avtatt, men jeg kan godt klare meg noen dager til uten kake.
Bursdagsbarnet derimot var storfornøyd med både kaker og gaver.
Noe av det han ble mest glad for var en mobiltelefon.
Jeg har strittet i mot lenge siden jeg syns at barn ikke har bruk for mobil.
Men samfunnet endrer seg jo, så det var bare å bite i det sure eplet.
Han har regler å forholde seg til når det gjelder telefonen, så jeg satser på at jeg har sånn passe god kontroll på han en stund til.

Lillebror taklet dette med bursdagsfeiring nesten like dårlig som i fjor. Han ble rett og slett sur som en sitron da storebror fikk så mye oppmerksomhet og gaver.
Vi prøvde å forklare han at det ganske snart er hans tur, men det gikk inn det ene øret og ut det andre.
Heldigvis ble han blidere etterhvert, og nå som det er overstått er han fornøyd igjen.
Det blir spennende å se om det blir lignende scene på hans bursdag. Det var en viss storebror som var sjalu tidligere da lillebror også fikk gaver. Jeg har et vagt minne om at en viss tre/fireåring rev av papiret på pakkene til lillebror før noen rakk å blunke.
Jeg trøster meg at om ett eller to års tid så har de lært seg at det er hver sin dag, og sånn er det bare.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar