torsdag 4. april 2013

Snart bursdagsmaraton

Nå har vi kommet inn i herlige april og jeg venter på våren.
Det har flere ganger virket som den er underveis, men så begynner det pinadø å snø igjen!
Jeg har latt meg lure gang på gang, men nå gidder jeg ikke håpe på vår før jeg ser hestehov i veikanten.

April betyr også bursdager i fleng.
Begge barna samt min far har bursdag med mindre enn 2 ukers mellomrom.
Det betyr kake det.
Masse kake.....
Misforstå meg rett. Alle dere som har lest bloggen eller kjenner meg vet jo at jeg lever og ånder for kaker.
Men det som ikke er fullt så morsomt at noen må bake alle disse kakene også.
Jeg pleier å være snill datter som lager kake til min far.
Null problem egentlig, en liten kake går så fort å lage.
Så er det familieselskap for eldstegutten. Der må det vel lages iallefall to kaker og noe annet godt.
Etter familieselskapet kommer jo selvfølgelig feiringen med klassen. Da trengs det nok to kaker til.
Eventuelt en kake og noen boller.
Minstemann må også ha X antall kaker både i vennebursdag og familieselskapet.

Joda, jeg vet at jeg kunne slått sammen bursdagene deres til bare ett familieselskap.
Vi har gjort det noen år, men nå har de begge begynt å protestere.
De vil gjerne få ha sin dag i fred.
Og jeg skjønner dem godt.
Så det er vel bare å brette opp ermene å forberede seg mentalt på mange timer inne på kjøkkenet i en sky av mel og sukker.
Jeg får bare styre unna de vanskeligste prosjektene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar