søndag 31. mars 2013

Påska 2013

Nå er årets påske straks over, og vi sitter igjen stappa på påskegodt.
Det er liksom blitt sånn at man overspiser litt ekstra med snop når man "har lov".
Denne påska har det blitt lite med hyttekos og ski på oss, men vi har kost oss likevel vi.
Vi tok blant annet med oss barna på kino for å se Croods (animasjonsfilm om huleboere).
Ganske søt og morsom film både for oss og barna.
Vi tilbragte også en natt i Østersund på hotell.
Jovisst var det ganske koselig det også, men jeg må ærlig innrømme at det var godt å komme hjem igjen også. Jeg kjenner at nervene mine blir litt frynsete når vi først sitter fire timer i bil med ungene for å deretter dele rom med dem. Og så fire timers kjøretur hjem igjen.
Og i mellom all kjøringen var det jo harryhandling av matvarer.
Ungene syns iallefall ikke det var noe spennende, så de skapte spenning selv.
Midt inne i ene butikken bestemte de seg for å sloss!
Jeg blir ikke akkurat i godt humør av å skille to hylende barn som ligger mellom frysediskene å river og sliter i hverandre.

Både mannen og jeg har konkludert med at det var mye lettere å reise med ungene før.
Om det er vi som har kortere lunte nå eller om det er barna som ikke kan oppføre seg er vanskelig å si.
Men jeg føler at vi hadde bedre kustus på dem før.
Min bedre halvdel er overlykkelig over at vi skal reise på voksenferie i sommer.
Men først må vi jo reise et sted med barna også.
Det er bare å forberede seg fra nå og utover slik at vi kan nok en gang nyte kranglende barn i baksetet på bilen.
Men vi lærer jo egentlig aldri, for etter en stund er alt slitet glemt og vi husker bare det hyggelige med å ha dem med seg.
Det er vel slik det skal  være tenker jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar