torsdag 12. april 2012

Bursdagsfeiring del 1

I går hadde apekatten vår bursdag, og det i seg selv var nok grunn til å ikke skrive noe i går.
Jeg stupte i seng rett etter klokka ti fordi jeg var utslitt.
Grunnen til at jeg kaller innlegget bursdagsfeiring del 1 er fordi det kommer enda fler feiringer etter denne. Jeg kjenner at jeg blir matt allerede.

Kommende søndag skal det feires barnebursdag med 24 gjester. 
Jeg har litt lyst til å gråte når jeg tenker på det.

Så 5 dager senere fyller villdyret fire år. Og etter familieselskapet skal jo selvfølgelig ha sin barnebursdag han også. 
Med andre ord, det blir mye kakebaking og slitsomme dager framover.
Men barna er i det minste lykkelige.

Lykkelig var iallefall storgutten min i går når han ble vekket med bursdagssangen.
Vi hadde ikke noe spesielt å servere han så lillebroren hadde tatt med en liten pakke med to kjeks.
Det falt uansett i smak, så bursdagsbarnet satt i sengen å gliste fra øre til øre.
Han gledet seg også til å dra på skolen slik at de kunne synge bursdagssangen til han.
Med en gang ett barn var ute av huset så var det bare å sette i gang med kakebaking og rydding.
Jeg hadde fortsatt tre barn tilstede, så det ble en liten personlig utfordring kan man si.
Villdyret hadde hjemmedag, og så passer jeg jo to små søte frøkner.
Jeg fikk gjort unna det meste siden de tre sysselsatte seg selv med å løpe i ring på kjøkkengulvet.
Tenk, hadde det vært slik hele tiden så kunne jeg godt hatt fire barn permanent.

Etter å ha plukket opp bursdagsbarnet på skolen så bar det avgårde til Egon i tyholttårnet for å spise bursdagsmiddag. Der hadde vi en hyggelig middag før veien gikk hjemover igjen.
Det var jo nemlig tid for kaker og gaver.
Med 11 voksne og 2 barn kan man si at det ble et rimelig stort familieselskap.
Men det virket som alle trivdes til tross for at det ble litt i trangeste laget.
Kakene ble spist, og kaffen ble drukket (til tross for at den var svak på smak)
Guttungen åpnet gaver og var riktig så fornøyd med det han mottok.
En av de største gavene han mottok var flybilletter til London. 
Det falt i smak, særlig med tanke på at han skal få reise med tante, og ingen strenge foreldre.

Her står han å leser kortet hvor det står at han skal få reise på tur

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar