mandag 2. april 2012

Årets påsketur

Minstemann var kjempeglad da den store dagen kom og vi skulle avgårde på påsketur. Han løp inn til oldemor og oldefar for å fortelle at vi skulle på tur til Kåre.
De var ikke helt sikre på hvem Kåre var, og det er kanskje ikke så rart.
Meg bekjent så skulle vi nemlig til Åre.
Vi reiste sammen et vennepar og deres to barn. Perfekt sammensetning, fire voksne og fire barn.

Vi dro avgårde etter min flittige arbeidsmann var ferdig på jobb. Deretter bar det avgårde mot påskeidyll og massevis av smågodt.
Vel fremme i Sverige så var det hamstring av mat, godsaker og en liten tur innom systembolaget.
Jeg mente jeg fortjente en liten flaske vin på kveldstid etter unger fulle av sukker hadde funnet sengen.
Etter å ha inntatt en himmelsk pizza på kveldstid laget av barna og de vi reiste sammen med så var det tid for litt snop. Og deretter måtte vi prøve å få ungene i seng.
Etter de hadde sovnet var vi også så trøtte at vi stupte i seng like over midnatt.

Lørdag våknet vi til blå himmel og skikkelig fint vær. Da var det bare å spenne på seg skiene å komme seg en liten tur ut.
Pølser, bål og sjokoladeegg var en stor hit for de små. Ja for oss voksne også når jeg tenker meg om.
Maten smaker så mye bedre når man har stekt den på bål.

Etterpå dro vi ned til Holiday Club Åre for å ta en dukkert i bassengene deres. Det satte iallefall ungene pris på.
Det ble god mat og vin denne kvelden også, men det ble også tidlig kveld atter en gang.
Fjellufta kan slite ut noen og en hver.

Søndag tok vi oss en svipptur til Østersund for å handle litt, og så bar det hjemover igjen.
3 1/2 time i bil med barn som krangler er virkelig en utfordring. Jeg er glad for at jeg har evnen til å lukke ørene når det står på som verst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar