tirsdag 17. april 2012

Bursdagsfeiring del 2

Hvis jeg mot all formodning skulle glemme det en gang, minn meg på at jeg ALDRI MER skal arrangere bursdagsselskap for fler enn 10 unger.
Skulle jeg ha fortrengt hvilket slit dette medfører så slå meg i hodet med noe hardt!

Apekatten fikk jo ønsket sitt oppfylt. Han ba alle guttene i A,B og C klassen til en heidundrendes bursdagsfeiring.
Noen dukket (heldigvis) ikke opp, men likevel ble det 22 unger totalt.

Jeg startet morgenen allerede klokken 6 siden jeg var på jobb.
Da vakten var ferdig bar det rett hjem for å pynte kake og massevis av muffins.


Etterhvert dro vi nedover til skolen for å pynte det rommet vi hadde fått lånt.
Plassering av bord og deretter pådekking av fat, snacks og kopper.
Så var det tid for å varme opp 50 pølser med tilbehør.
Det skulle også blåses opp et stort antall ballonger.
Min dyktige ektemann fikk jobben med å blåse dem opp. Da det gikk opp for han at måtte blåse opp minimum 60 ballonger så gikk han rett i kjelleren (bokstavelig talt) for å hente kompressoren.
Ballongene ble da blåst opp de, så jeg skal ikke klage på måten det ble gjort på.

Selve selskapet gikk nogenlunde smertefritt for seg.
Greit, støynivået var kanskje over gjennomsnittet.
Og vi plukket pølser og potetskruer fra de merkeligste plasser etterpå.
Det ble noen liter brus som måtte tørkes opp fra bord og gulv.
Og jeg har funnet ut at det faktisk finnes unger som ikke liker ballongleker, godterileker eller andre former for organisert underholdning.

De foretrekker heller å løpe som noen tullinger rundt i gangene.
Med unntak av noen skrubbsår og noen småskader så ble det ingen store katastrofer heller.
Bursdagsbarnet var iallefall storfornøyd med både fest og alle gavene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar