søndag 8. april 2012

Hurra, nå er påska over

Jeg er faktisk ganske lettet over at påska er over.
Det har blitt spist så mye godsaker at jeg føler meg som et påskeegg selv.
Fylt til randen av godteri.

Men nå er påskeeggene ganske snart tomme, og skuffene like så.
Det betyr en ny frisk start på mandag.
Jeg vet at vi ikke behøver å spise snop som noen tullinger, selv om det ligger i skuffene. Men det er jo nesten umulig å la godteriet være i fred.
Det hører liksom med til kveldskosen.

Ungene har også fått sin del av sukkeret denne påska. 3 egg hver faktisk.
Akkurat det er ikke uvanlig, unger (og voksne for den del) får gjerne mer godteri enn de har behov for.
Men de blir lykkelige, og det tror jeg tannlegen blir også.
Med tanke på tannlegeutgiftene enkelte får etter påske så kan sikkert tannlegen legge gullbelagte takstein på hytta si.

Vi er ikke helt ferdig med det usunne livet ennå.
I kommende uke har apekatten bursdag, og en ukes tid etter følger villdyret etter.
Det betyr en ny runde med kaker og godsaker.
Men i Mai blir det gulrøtter og grovbrød.
Jeg sverger!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar