søndag 25. desember 2011

Den søte juletid

Jeg vet det har vært særdeles stille her inne for tiden.
Men nå har dagene vært fylt av det vanlige julemaset, og da blir det ikke særlig tid til å skrive.
Jeg hadde tenkt å skrive noen ord i går kveld, men jeg var både for trøtt og for mett til å gjøre et forsøk.
Lillejulaften var jeg i full utvikling til å bli frustrert drage isteden for en velbalansert husmor.
Det meste gikk etter planen på lille julaften, men det var enkelte småting som gjenstod. Stresset begynte å krype langt oppover nakken min, og jeg skulle ønske jeg var liten igjen.
Jula var mye morsommere den gangen man bare kunne kose seg. (fordi det var de andre som stelte i stand alt)
Det hjalp heller ikke at min treningsnarkomane ektemann skulle avgårde på trening på lillejulaften heller. Han hadde kommet seg avgårde på trening hver eneste dag denne uka, og jeg hadde såvidt fått skviset inn to treningsøkter selv fordi det var så mye å gjøre. Da han bestemte seg for å trene når jeg stod midt oppi det verste julestresset kjente jeg at det ulmet inni meg. Jeg var ganske så nære på å hive en pakke rødkål etter han der han nynnende gikk rundt i huset å pakket treningsbagen sin.

Det ble jo jul likevel.
Vi storkoste oss med kalkun, søtpotetmos og stuffing til middag. Desserten ble multekrem og sjokoladepudding. Da det var tid for å pakke opp gavene var ungene i ekstase. Jeg er ganske sikker på at de ble fornøyde i år også. Lyden av papir som ble revet fra hverandre ble noen ganger overdøvet av ville hyl når de så hva som lå inne i pakken.
Det ble til og med noen gaver på oss voksne, det må jo bety at vi har vært snille vi også.
Julenissen kom også en tur på besøk, men han hadde det visst travelt i år siden vi fant en pose med gaver hengende på døren.
Ungene trillet stappmette i seng i halv ti tiden. Det tok ikke lang tid før de sluknet helt i sengene sine.
Vi voksne trillet etter når klokka nærmet seg midnatt. Stappfulle på julekaker, julekonfekt og smågodt.
I dag er det på`n igjen med godsaker. Hurra

Under har vi et bilde av ett stk snill pappa som hjelper villdyret med utgraving fra et dinosaur egg.
Gleden over egget var stor siden det skulle gå an å grave ut en liten dinosaur.
Det ble hakket og pirket veldig lenge, og til slutt var hele egget pulverisert. Det samme var den dumme dinosauren

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar