mandag 12. desember 2011

Dumme mamma

Jada, vi har kommet til den fasen.
At mamma er den desidert dummeste personen som eksisterer.
Jeg må vel og merke legge til at det er meg det handler om, ikke MIN mor.
Selv om jeg helt sikkert har tenkt det samme om henne noen ganger også.

Villdyret har karisma til tusen, men han er også sta som et halvgammelt esel.
Ting skal gjerne skje på hans måte, og selvfølgelig på hans premisser.
Hvis ikke det går i orden så får man jammen passet påskrevet.
Jeg mistenker at guttungen kommer til å bli torpedo når han blir voksen.
Han har nemlig begynt å komme med trusler når han ikke får det som han vil.
"Hvis du e streng med kjem PIPPI i morra å kaste ut! Hu e sterk og hu klare å løft "
Den trusselen der brukes hyppig.
Det som er synd er at han ikke får den reaksjonen han ønsker.
Jeg mistenker at han forventer at jeg skal kaste meg skjelvende på kne mens jeg ber om forlatelse. Jeg ender dessverre opp med et skeivt glis og tilhørende latter når han setter igang med skremmetaktikken sin.
Og når det ikke fungerer å skremme meg med Pippi så tyr han til nest beste metode.
Et surt blikk og påfølgende kommentar "dumme mamma!!"

1 kommentar: