mandag 5. desember 2011

Julegrøt og pepperkaker

Hvert år har barnehagen tradisjon med julegrøt for store og små.
Jeg gleder meg til det, for det er litt ekstra koselig med slike sammenkomster.
Min bedre halvdel blir også med, til tross for at han IKKE er særlig begeistret for sosiale ting som innebærer andre foreldre.
Ikke at jeg helt skjønner hvorfor.
Han er far på lik linje med de andre mennene som dukker opp. Det er ikke slik at de kommer til å se på han som han er et eksotisk dyr.
Han vil rett og slett bare være en i mengden.
Jeg prøver å forklare han at mange av disse foreldrene kommer vi nok til å forholde oss til både nå og ved senere tid når villdyret blir skolegutt.
Men mine kloke ord går inn det ene øret og ut det andre virker det som.

Etter grøten skal vi avgårde til den frustrerte husmoren for å lage pepperkaker.
Vi har begge en mistanke om at ungene kommer til å spise deig, og deretter stikke av fra all moroa. Akkurat som da vi laget marsipan.
Men skal de bare stikke av fra hele prosessen så får de jaggu ikke smake heller altså! Hmpf..
Jaja, vi voksne klarer vel å aktivisere oss selv med pepperkakedeigen tenker jeg.
Man skulle kanskje hatt gløgg med noe attåt så hadde det iallefall blitt moro å lage pepperkaker.
Dette skulle selvfølgelig vært forbeholdt oss voksne ja.
Jeg tør ikke en gang tenke på hvordan ungene mine hadde oppført seg hvis de hadde drukket seg fulle på rødvinsgløgg.

Apropos det å drikke seg full.
Det gjorde vi IKKE i helgen, til tross for julebord.
Vi begynner tydeligvis å bli gamle siden vi var mest takknemlige for masse god mat og hvile.
Vi drakk selvfølgelig det vi fikk servert (det ville jo vært en skam å takke nei!), men vi gikk ikke amok i baren etterpå. Neida, vi valgte heller å være sosiale en stund, og deretter trekke oss tilbake for å sove.
Dette var vel og merke lørdag.
På fredag hørte jeg rykter om en gjeng som fikk kjeft fordi det var nachspiel på hotellrommet klokka halv tre om natta. Det var en resepsjonist som kom flyvende på sopelimen sin og brukte strengstemmen.
Men det der vet vi iiiiingenting om! *host, kremt*


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar