tirsdag 20. desember 2011

Vrangpeis

På en skala fra 1-10, hvor stolt blir du når du får rapport om at barnet ditt sier upassende ting i barnehagen?

Jeg hadde vært på jobb i natt, så snilletante var den som stod for levering av barn på skole og i barnehagen i dag. Et meget ærefullt oppdrag må jeg si.
Det er sjeldent noen problemer med å avlevere størstemann, han ser bare fram til å møte kompiser.
Og så tror jeg han syns det er godt å komme vekk fra haukemammas blikk noen timer hver dag.
Minstemann derimot er jo verre.
Han blånekter fortsattt å dra i barnehagen. Det er et mysterium hvorfor.
Jeg har vært i samtale med de ansatte som har fortalt at han har det fint etter jeg har dratt. Det er en liten trøst, men den hjelper lite når jeg hver morgen har en hysterisk treåring hengende fast i foten min.
Hadde han mistrivdes hele tiden så hadde jeg tatt han ut av barnehagen på dagen, men det virker ikke som det er der problemet ligger.
Jeg mistenker at han trives aller best hjemme hvor alt skjer i hans eget tempo, og hvor han kan være hersker i eget slott. En annen grunn er at han hater å være ute i kulda. Når ungene har utetid er det en særdeles miserabel liten gutt som piner seg ut i det kalde været.
Han bør være glad for at vi ikke bor i Kirkenes.

I dag ville han heller ikke på barnehagen, til tross for at det skulle være nissefest.
Tante fikk levert han uten alt for mange protester.
Da jeg kom for å hente han fikk jeg høre av ene barnehagetanten at han ikke hadde vært særlig samarbeidsvillig når de skulle ut for å leke.
Han ville ikke ut
Han ville ikke kle på seg
Han ville ikke høre etter

Og når han skjønte at han ikke hadde noe valg, da tydde han til sitt første og beste våpen.
En saftig fornærmelse ble slengt avgårde. "DUST"
Han fikk en irettesettelse av den fornærmede barnehagetanten, og det ble jammen meg en liten alvorsprat med meg også etterpå når jeg fikk høre om dette.
Jaja, det er vel bare å venne seg til det.
Jeg er forberedt på verre ord slengt etter meg etterhvert som han blir større.
Keep`em comming.

2 kommentarer:

  1. Huff og huff. Vi skal vel være glade så lenge "Dust" er det verste han slenger ut av seg, men det er sikkert lurt å få luket bort slike unoter så fort som mulig. Stakkars gutt, han har mye kjeft i vente. Av en eller annen grunn har han arvet en sabla stahet fra en eller annen..... Skjønner ikke hvem det kan være....... Lille englegutten til tante.

    SvarSlett
  2. Dust faktisk!! Nesten så det er søtt, spør du meg ;)

    SvarSlett