onsdag 7. desember 2011

Nisseforestilling

1 klassen hadde fremføring i dag med masse forskjellige julesanger.
Apekatten har øvd den siste uken (med varierende entusiasme) for å lære sangene.
Jeg har hatt dyp sympati for ungene siden det var mange sanger, og ikke av de letteste.
Blant annet "vårres jul".

Jeg må bli flinkere til å ta med videokamera når det er slike ting.
Et fotoapparat fanger ikke opp all sjarmen når 60 førsteklassinger står der utkledd som smånisser og synger skjærende falskt.
Merkelig nok så kom jeg i julestemning.
Men jeg vridde meg litt på stolen enkelte ganger når jeg så at apekatten gjorde alt annet enn å synge og stå i ro. Han kikket masse i taket, dro genseren over hodet, skar noen grimaser og var selvfølgelig veldig sjarmerende på sin måte.
Jeg satser på at de andre foreldrene ikke la merke til det, til tross for at han stod på første rad.
Etter forestillingen ble det servert grøt i klasserommene til alle de sultne foreldrene.

I dag hadde vi også kvalitetstid på kjøkkenet. Vi satte sammen pepperkakehuset "Makkverket"
Halvparten av pynten havnet nok i munnen på guttungene, men det er vel halve sjarmen med å sette sammen huset det.
Her presenteres vårt mesterverk "Makkverket"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar