fredag 30. mars 2012

Hyttetur

Må man pakke så mye før man skal  på en todagers hyttetur?
Jepp!

Min mann er ikke av den samme oppfatningen. Han så ut som han hadde lyst til å rive seg selv i håret når han fikk øye på den haugen jeg hadde samlet sammen.
Men kjære søte snille mannen min, nå skal jeg fortelle deg noe.
Vi skal på hyttetur på fjellet.
Det betyr at det er snø der.
Våre barn er ikke av den typen som sitter pent i ro ved hytteveggen å nyter sola. Nei, de skal gjerne rulle seg i snøen ved en hver anledning.
Dette betyr da at vi får gjennombløte barn på ett eller annet tidspunkt.
Derfor har jeg pakket en del skiftetøy.
Jeg har også pakket ned en del ulltøy både til meg selv og de små, mest fordi vi ikke har lyst til å fryse stumpen av oss der ute i kulda. Om du vil reise lett med en dongribukse og ei allværsjakke, be my guest! Men kom ikke å klag til oss når du står der med hakkende tenner og skjelvende blåfrosne fingre.
Vi må også ha med ski og skisko,sengetøy, nattøy, håndduker og en dyne blant annet. Og ikke glem brettspillet.
Så du skjønner vel hvorfor jeg har fylt en bag og en koffert bare for disse to nettene.

Bikkja aner forøvrig at det er ugler mosen, hun driver å sirkler rundt bagasjen med et skulende blikk. Stakkars frøkna får ikke være med, og det vet hun godt.
Hun må finne seg i å bli hjemme sammen med resten som heller ikke får bli med.

Om hytteturen blir en suksess eller tragedie får dere vite på søndag eller mandag.
Vi har som sagt litt traumer etter den hytteturen i 2009 (den er omtalt ganske tidlig i bloggen), så jeg har en naturlig skepsis for alt som heter friluftsliv. Men jeg har følelsen av at dette blir en bra helg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar