tirsdag 21. februar 2012

Abstinenser

Abstinens er de karakteristiske tegn og symptomer som oppstår når et stoff som forårsaker fysisk avhengighet blir brukt over lengre tid for deretter brått å bli seponert eller få redusert dosering.
Som wikipedia så pent sier det.



Jeg kan få abstinenser av så mangt.
Det ene er å glemme igjen iPoden når jeg drar på trening eller skal ut å gå langt, eller hysteriet når  jeg finner ut at det er tomt for noe godt i skapet.
Den tredje tingen skal jeg nå beskrive for dere.


Lørdag formiddag forsvant plutselig internettilgangen og nå har vi per dags dato vært uten i fire dager.
Det gikk greit den første dagen, for da hadde vi såpass mye å gjøre likevel. Dag to gikk også greit unna, men jeg merket noe frustrasjon i ny og ne.
I går var jeg meget irritert, for da var det på tide å betale regninger og fornye busskortet. Dette gjøres selvfølelig via nettet.
Jeg måtte da reise meg fra sofaen å gå 20 meter inn til mine (reddende engler) besteforeldre som fortsatt hadde nettet i behold.
Jeg fikk da betalt regningene, og samtidig oppdatert meg litt på nettavisene.


Nå tjuvlåner vi nett av dem, så jeg har iallefall muligheten til å skrive et innlegg eller to framover. Det ser nemlig ut som det kan ta litt tid før vi får tilbake vårt eget nett. Den hyggelige mannen fra relacom som måtte vasse i en halvmeter snø ute i hagen fortalte at det mest sannsynlig var brudd på en av ledningene. Det blir mest sannsynlig fikset i løpet av uken.
Jeg vet ikke helt om jeg skal ha håpet oppe eller ei.


Dagen i dag gikk heldigvis fort siden jeg fikk besøk av den frustrerte husmoren. Jeg glemte helt at jeg i det heletatt eier en pc. Vi valgte å være superkreative på kjøkkenet, og stekte derfor opp en haug med vafler. De nøt vi skamløst uten å ofre kaloriene en tanke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar