torsdag 9. februar 2012

Kjapp reaksjon

I går tok jeg med villdyret en liten tur på butikken for å handle noe småting.
Vi skulle storhandle senere på dagen, så jeg var mest ute etter noe vi kunne spise på veien hjem.
Borte ved kjøledisken hadde de barneyoghurt som var satt ned til halv pris. Den sparsomme delen i meg våknet, og jeg tenkte at jeg kunne kjøpe to pakker til gutta.
Villdyret ble veldig fornøyd, og det toppet seg når han fikk lov å legge en pose med minigulrøtter i handlekurven.
Godt plassert ved kassen begynte han å legge varene på båndet.
Plutselig tok kassadamen en blikk på yoghurtpakkene å kommenterte at de hadde gått ut på dato dagen før. (nei, jeg hadde faktisk ikke sjekket datoen)
Hun kunne derfor ikke selge den yoghurten der. Jeg orket ikke traske gjennom butikken for å hente ny yoghurt heller. Dessuten tenkte jeg i mitt stille sinn at det holdt med å kjøpe gulrøttene.
Guttungen på sin side var ikke helt enig i min avgjørelse.
Han ble ekstremt sur fordi det gikk opp for han at yoghurten ble konfiskert av den slemme damen.
Det hjalp heller ikke at vi fortalte han at den var ødelagt.
I ren frustrasjon plukket han opp pakken med minigulrøtter før han iltert kastet den etter butikkdamen.

Man skal være stolt av sine barn. Noen ganger må jeg innrømme at det er vanskelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar