søndag 12. februar 2012

Morsdag

Jeg har hatt den store gleden av å  være syk de siste dagene.
Det er ikke noe som er bedre enn snufsete nese, sliten kropp og feber.
Merk dere sarkasmen.
Jeg hater å være syk!

Det var EN fordel med å være syk da.
Min bedre halvdel tok på seg rollen som husfar siden jeg var sengeliggende.
Han ryddet på stua og kjøkkenet før han vasket i vei.
Etterpå bestemte han seg for å bake hamburgerbrød til lørdagskosen.
Han var til og med innom butikken å kjøpte en sjokolade for å glede meg.
(nå hadde jeg egentlig skrevet opp smågodt på handlelista, men det ville han ikke kjøpe. Men jeg ble jo glad for å få yndlingssjokoladen min)

Han satte også i gang med å bake morsdagskake.
Jeg hadde foreslått at han skulle lage en kake til meg. Og det oppdraget tok han gjerne på seg.
Han påstod at han aldri hadde bakt kake før, så jeg ba han om å ikke satse på et alt for stort prosjekt.
Men mannen min er visst fryktløs.
Han bakte først sukkerbrød, og deretter satte han i gang med vaniljekrem helt fra bunnen av.
Her snakker vi om å koke opp eggeplommer og vaniljestang.
Jeg skjemmes nesten, for jeg bruker vaniljekrem fra boks!

I dag våknet ungene rundt kvart på sju, men de var snille nok til å la den syke mammaen sin få sove noen timer til. Da klokka slo ni kom de syngende inn på rommet med kort de hadde tegnet.
Min snille mann tuslet ut på kjøkkenet for å lage egg og bacon til meg.
Og utpå dagen var det tid for kake.
Alt i alt er jeg storfornøyd med denne helgen.
Kanskje jeg burde være syk oftere?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar