onsdag 14. mars 2012

Delikat middag?

Onsdager er hjemmedagen til villdyret. Og i dag var det tid for å få besøk av bestefar.
De to sysselsatte seg selv inne på barnerommet med duplo klosser og togbane.
Jeg benyttet dermed tiden til egenpleie.
Nemlig en halvtime på spikermatte.
Jepp, vi har faktisk en spikermatte her hjemme. Vel og merke en med plastpigger, ikke ekte spiker.
Jeg er hverken selvpiner eller fakir.
Den skal være bra for blodsirkulasjon, bedre søvnkvalitet og god helse generelt.
Jeg har ennå ikke merket særlig mye til de fantastiske fordelene med den, men det kan jo skyldes at jeg ikke bruker den så ofte.
Det gjør jo gruelig vondt å legge seg ned på den, og jeg må innrømme at det beste med den spikermatta er følelsen når jeg ruller av den igjen.

Det nærmet seg middagstid, og villdyret underholdt oss voksne med å fortelle hva han liker å spise.
En av favorittene hans er visstnok haisuppe.
Det er visst kjeeeempe godt.
Jeg må vel bare tro han når han sier det.
På andreplass kommer hai-spagetti, men den må være grønn og blå.
Og som dessert har vi hai-vaffel.
Vel, gutten har fantasi om ikke annet.

Han drev å lette i tursekken sin før leggetid, og der fant han noen mugne brødskorper som han begynte å spise på før vi rakk å stoppe han.
Jeg grøsser langt inni sjela når jeg tenker på det.
Smaksløkene hans kan umulig fungere optimalt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar