søndag 25. mars 2012

Nok en søndag

Jeg er ikke så fan av søndager.
Mest fordi det betyr at helga nærmer seg slutten.
Dessuten kan søndager føles ganske så lange hvis man ikke har noe å finne på.

Jeg startet morgenen ganske tidlig i dag, mest fordi jeg begynte å tulle i natt når jeg kom på at klokka skulle stilles. Jeg satt med tre forskjellige klokker og alle var forskjellige tidspunkt. Siden jeg var på nattevakt var jeg på nære nippet til å stå opp klokka fem.
Bra jeg har vettet i behold, jeg la meg nemlig ned igjen å slappet av en stund til.

For å få dagen til å gå litt raskere så tok jeg med meg barna hjem til den frustrerte husmoren slik at mine barn kunne leke med hennes. Det pleier å gå bra i de tilfellene, så lenge de ikke leker for lenge. De går fra lek i skjønn harmoni til krangling og skriking på et blunk.
Mens ungene kranglet valgte vi å søke tilflukt på kjøkkenet med lunchen vår. Nemlig egg og laks på brødskive.

Min kjære søte snille mann kom hjem i dag fra kurs.
Vel, de kalte det kurs.
Etter å ha fått referat fra den turen vil jeg kalle det en fylletur tur/retur Oslo med danskebåten.
Han påstod at han aldri har drukket så mye i hele sitt liv, og det tror jeg han har rett i.
Når  man starter morgenen med egg, bacon, Jägermeister , øl og gammel dansk så har han vel egentlig fortjent den intense fyllesyken han kom hjem med.
Er det slemt av meg å fortelle at han måtte kaste opp i vasken?
Han var en knupp å kjøpte med masse godteri hjem da. Stakkars mannen fikk først kjeft for at han hadde kjøpt snop. Han hadde lovt å kjøpe gave, men var så opptatt med å drikke at de aldri kom seg på shopping.
Jeg påstod at godteri er gaver man gir til småbarn.
Men jeg ble jo litt glad likevel da.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar