torsdag 14. februar 2013

En romantisk dag?

I dag er det valentines day.
Noe som betyr at butikkene vil at vi skal sette ekstra pris på de vi er glad i. Gjerne ved å kjøpe blomster, kort, konfekt, bamser og alt annet romantisk som hører til.
Her i huset har vi ikke latt oss lure så mye av dette.
Det hender at vi har tar oss en tur ut for å spise middag og deretter dra på kino, men det er mange år siden det har vanket blomster og konfekt på meg.
Når jeg tenker meg om så har vel min kjære mann aldri kjøpt blomster eller konfekt til meg.
Ikke at jeg legger meg ned å gråter av den grunn. Jeg forventer det heller ikke, og jeg vil heller at vi skal finne på noe hyggelig sammen framfor at han skal kjøpe en overpriset blomsterbukett til meg.
Egentlig er jeg ikke blomstertypen, så slikt får ikke hjertet mitt til å banke noen ekstra slag.
Jeg fikk derimot en eske med drops og en bamse som var formet som en flodhest (med et stort hjerte på magen) for ti år siden av min daværende kjæreste, og det var jo ren lykke for en forelsket attenåring.
Den bamsen har jeg fortsatt, men den sover ikke i senga mi lenger. Det ville kanskje vært litt sært. Ungene derimot har adoptert denne bamsen, så den lever i beste velgående.

Men denne dagen ja.. Det blir ikke noe middag på meg og min kjære i dag.
Min stakkars stakkars mann har nemlig tilbragt natten knelende foran toalettet. Det var jo beleilig at han fikk omgangssyke akkurat i natt. Det er jammen bra at jeg insisterte på å dra på kino tirsdagen som var.
Så vår date blir nok som følgende: ett stk sutrende mann som trenger massevis av sympati, og jeg som ligger vedsiden av han i senga å spiser sjokolade (jeg har allerede hamstret inn)
Merkelig hvor syk den mannen kan bli når han først blir dårlig forresten.


Siden noe av dette innlegget handler om å få ting, så må jeg nesten nevne at jeg har fått noe i dag som jeg ble kjempeglad for.
Jeg skulle innom Intersport en tur for å kjøpe ullsokker til min eldste sønn.
Jeg kom ut fra butikken med ullsokkene som planlagt. Problemet var at jeg også i en eller annen merkelig kjøperus hadde kjøpt meg en allværsjakke også. (nå må jeg poengtere at den var på salg altså!)
Ja, jeg trengte faktisk en sånn jakke. Men de pengene var vel strengt talt øremerket mat og andre innkjøp.
Jeg konkluderte kjapt med at familien kan spise havregrøt i noen uker.
Men så har jeg verdens snilleste besteforeldre som sa at de ville gi meg den jakken i gave.
Så nå har jeg en kjempeflott jakke, og samtidig så får jeg penger tilbake sånn at familien kan spise litt annen mat enn havregryn de kommende ukene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar