søndag 17. mars 2013

Akedag

Jeg kan med hånden på hjertet i dag fortelle at jeg har lært en liten lekse.
IKKE dra ut på byen en lørdagskveld med noen glass (vel, det var vel egentlig en hel flaske) vin innenbords og deretter tro at man skal være klar for aktiviteter ute med barna dagen etter.
(jeg må poengtere at det gikk helt fint altså, men hjelpe meg så trøtt jeg har vært)
Vi var påmeldt aking oppe på Lian i dag, og jeg visste at det kom til å bli noen timer ute i snøen.. Jeg kjente at jeg angret litt da vekkerklokka ringte alt for tidlig og jeg visste at jeg ikke hadde fått så mye søvn som jeg burde hatt.
Det var bare å kravle seg ut av sengen og prise seg lykkelig over at jeg sjeldent blir dårlig dagen derpå.
Det var litt trasig å være ute i knallsol og masse snø uten solbriller, men det gikk greit for det meste. Det var bare å myse mest mulig. Jeg så kanskje ikke så smart ut, men det hjalp iallefall.

Vi valgte å ta trikken oppover slik at vi skulle slippe unna eventuelle parkeringsproblemer.
Vi voksne trodde at ungene kom til å finne trikketuren spennende, men neida. De kjedet seg før vi hadde kommet oss ut av sentrum.
Og de ble ikke noe blidere da vi måtte gå et stykke etterpå. De sutret og klaget da vi gikk oppover bakkene, og vi fikk høre gang på gang hvor slitne de var.
Pussig det der, for da vi kom fram til plassen vi skulle ake så kastet de seg utfor bakkene og kom løpende opp igjen gang på gang.
Glemt var alle sorger og tretthet.
Vi koste oss også med grillpølser, kvikklunch og appelsin.
Kjempegodt for to sultne barn, en sporty tante og ett stykk mor med hangover.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar