søndag 10. mars 2013

Fotballcup

Vi prøver å få ungene interessert i andre ting enn bare nintendoen og tv`n.
Minstemann har ikke noen fritidsaktiviteter enda men det kommer etterhvert som han blir skolegutt.
Størstegutten fikk begynne på allidrett i førsteklassen og har deretter gått over til fotball.
Nå må jeg innrømme at jeg var litt usikker på om dette var noe for han. Det har seg slik at han er litt ufokusert og ukonsentrert til tider. Det er ikke alltid at det passer så godt at ungen står å ser en annen vei når ballen kommer susende.
Men han har faktisk blitt bedre den siste tiden, selv om jeg aldri ser for meg at vi oppfostrer den nye Ronaldo.

I går var var vi avgårde å så vår lille håpefulle spille bendit cup. Det var faktisk en fornøyelse å se på alle de små guttene som løp rundt etter ballen. Enkelte av dem var skikkelig flinke, så jeg blir ikke overrasket om de  går videre med fotballen.
Min sønn gjorde også en bra innsats både på banen og i mål.
Han er ganske søt der han står i målet samtidig som han danser litt rundt seg selv. Ja, jeg sa at han blir litt ufokusert til tider.
De tre kampene de spilte var noen ganger nervepirrende og jeg satt der med hjertet i halsen. Iallefall da han stod i mål. Jeg ønsker ikke at ungen min skal være den som får skylda for at laget taper kampen.
Heldigvis ble det 4-0 den første kampen. 2-2 den neste og 2-1 den siste, så da skal jeg så absolutt ikke klage.
Jeg kommer nok til å sitte som stolt fotballmamma på tribunen neste gang også

1 kommentar:

  1. Jeg vet ikke hva som var mest morsomt å se på.... Deg som hoppet i stolen hver gang motstanderne kom i nærheten av målet til sønnen din, eller sønnen din som var mer opptatt av å danse og lage show i målet hver gang spillerne var på motsatt side av banen. :)

    SvarSlett