søndag 24. mars 2013

Gullkorn I

Jeg sitter å leser igjennom et dokument på pc`n som får meg til å trekke på smilebåndet.
Dette dokumentet inneholder nemlig små gullkorn fra mine barn.
Jeg har tendensen til å glemme enkelte ting raskere enn en gullfisk, så derfor skriver jeg ned ting som jeg bevare.

Et av gullkornene har jeg tenkt å dele her nå.
Jeg må presisere at jeg ikke husker hvorvidt jeg har delt det før.
Jeg har tross alt skrevet en del innlegg på bloggen, og jeg KAN ha funnet på å skrevet det ned for noen år siden.
I såfall får dere bare unnskylde meg og min sløvhet.

Vi satt en vakker dag for to år siden å snakket om svangerskap og fødsel.
Gutta har fått grundig informasjon om hvordan en vanlig fødsel og et keisersnitt foregår.
De syns det er både ekkelt men samtidig spennende med keisersnitt. Det at noen skjærer i kroppen er visst litt skummelt men det fenger litt å få høre om det likevel.
Vi satt altså da å snakket om keisersnitt og plutselig smeller det fra guttungen:
"mamma..du huske dem grisan ja, den som snakka..huske du dem tok mora da!
dem tok hu med, å så skull dem skjær hu opp i mange lag å lag leverpostei av hu"
Filmen han snakket om er forøvrig heldiggrisen Babe.
Da var det en lillebror som lurte på om vi lager leverpostei av mennesker også.
Det kunne vært litt morsomt å se reaksjonen hans om jeg hadde svart ja. Men da hadde jeg samtidig sørget for at gutten aldri hadde rørt leverpostei mer.
Så da var det bare å forklare at leverpostei kommer fra griselever. Ikke fra mennesker som tar keisersnitt.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar