fredag 27. januar 2012

Lekeland

Skole og barnehage var stengt i dag grunnet planleggingsdag.
Da var det bare å finne på noe spennende slik at barna skulle få utløp for energien uten å rive ned huset.
Vi valgte å dra på Leo`s lekeland.
Bare for å ha sagt det. Det er like gøy for voksne å være der som det er for barna.
Vel og merke om man er slik som meg.
Jeg så enkelte voksne som satt godt plantet i en sofa med kaffekoppen og avisa.
Men ikke jeg nei!
Jeg krabbet, rutsjet og kravlet rundt og var i mitt ess.
Greit, jeg har ikke den samme energien som barna har. Jeg måtte ta en liten pause i ny og ne for å hive etter pusten.
Men jeg var såpass aktiv at jeg dro derfra med blåmerker på knærne og et forslått halebein (memo til meg selv. Hold deg UNNA sklia!)

Det var forsåvidt ikke bare meg som drev å kravla rundt i lekeapparatene altså. Hadde det ikke vært andre voksne oppi der så hadde jeg nok holdt meg pent på utsiden selv også.
Men siden anledningen bød seg så var det bare å hive seg rundt å ha det gøy.
Det ble også både pølse og is på oss i dag, så jeg er superfornøyd med dagen. Og jeg regner med at ungene er fornøyde også.

Vi så Titanic i dag, og som jeg forventet så ble det tårer fra mor og en litt sigen underleppe fra apekatten. Men den delen de liker best er når båten knekker i to, og den scenen når den ene mannen faller rett ned på propellen.
Jeg har tydeligvis morbide barn.

Dagens lille sitat:

Barn er utrolig flinke til å imitere. Samme hvor hardt man sliter for å lære dem gode manerer, oppfører de seg som kopier av sine foreldre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar