søndag 1. januar 2012

Nytt år og nye muligheter

Det der med nytt år og nye muligheter er en klisjé som brukes hver eneste gang nyttårsrakettene har blitt blåst til værs. Men til tross for at det ofte brukes og deretter ikke gjennomføres så er det noe fornuft i det.
Jeg skal iallefall utnytte muligheter som byr seg.
Jeg skal også opprettholde gode treningsvaner, og jeg skal også bli flinkere til å drikke vann.
Nå er det ikke sånn at jeg drikker brus eller juice istedet for vann, jeg drikker bare for lite væske generelt.
Så et nyttårsforsett om å drikke masse vann skal vel la seg gjennomføre vil jeg tro.
Og jeg burde vel bli enda flinkere til å leke med ungene. Jeg sier det ofte, men det blir gjerne bare med tanken. Det er ikke det at jeg ikke liker å leke med dem, jeg bare har glemt hvordan det gjøres.
Jeg kunne trengt litt påfyll slik at jeg kan bli litt barnslig.
Det er iallefall noe jeg kan jobbe med.

Mannen har ikke noe nyttårsforsett, men jeg kan komme med et forslag til han.
At han skal bestille færre varer hos gymgrossisten!!
Jeg tør ikke tenke på hvor mange tusen han har svidd av hos dem det siste halvåret. Jeg grøsser langt nedover ryggen ved tanken. Jeg er ganske så sikker på at de gnir seg i hendene og ler hele veien til banken hver gang han har dratt kortet hos dem. Jada, det kan godt hende at vi trenger litt proteinpulver og slikt, men kjære deg.... trenger vi virkelig å ha nærmere 10 kg stående her hjemme?

Barna for sin del kan bare fortsette med å være like søte og snille som de pleier.
De kan selvfølgelig legge godviljen til litt oftere, for jeg er ikke akkurat overbegeistret for trassanfall, men siden de hovedsaklig er gode så kan jeg se mellom fingrene på det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar