mandag 30. januar 2012

Tidlig krøkes?

Ungene snapper opp enkelte ord i ny og ne.
Blant annet ordet alkohol.
Eldstemann har jo bestemt seg for at han skal være avholdsmann når han blir voksen, og han skal også gjøre alkohol forbudt.
Minstemann derimot liker ordet veldig godt, så han bruker det hver gang han har muligheten.
I går kveld satt han så kjekt i sofaen med drikkeflaska si og erklærte høylytt at han koste seg med alkohol blandet med melk.
Høres ikke ut som noen god kombinasjon i mine ører.

Først ble jeg litt paff, og deretter var det bare å le.
Han fikk det til å høres ut som  han er vant til å få servert melk og alkohol om kveldene.

Jeg vil forresten påstå at vi voksne her i huset har et fornuftig forhold til alkohol (til tross for at jeg drakk tequilla i helgen)
Så jeg håper at ungene følger i samme fotspor.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar