fredag 17. juni 2011

En plass må vi alle starte

Har du noen gang følt at man har så mye på hjertet at man bare MÅ få det ut og skrevet ned en plass?
Slik har jeg det.
Jeg kunne jo valgt en tradisjonell dagbok å skrevet for hånd. Men min erfaring er at det fungerer en kort periode før hele boka glemmes.
Tro meg, jeg har prøvd flere ganger men den stakkars boka blir forsømt.
Jeg prøvde meg på blogging en periode tidligere og da oppdaget jeg at jeg var mye flinkere til å skrive og oppdatere bloggen enn jeg noen gang har vært med dagbøkene.
Og så er det jo ganske mye enklere å hamre løs på tastaturet framfor å skrive for hånd.

Denne "dagboken" her skrives mest for min egen del. Jeg liker å ha muligheten til å gå tilbake å se hva vi har gjort og hva som har skjedd.
Så har vi også familie som liker å holde seg oppdatert.
For dere ukjente som ved et uhell skulle komme over denne bloggen så bær over med meg. Det jeg skriver om kan være av null interesse for dere, så om dere ikke har noe nytte av bloggen er det bare å hoppe videre.

Det blir ikke særlig mange bilder på denne bloggen.
En av grunnene er at jeg tenker å holde ungene litt anonyme. Så slipper de å måtte forsvare seg i framtiden for pinlige episoder eller bilder som mor har lagt ut her.

Så her har vi en kort presentasjon av de fem deltakerne som hyppig dukker opp i denne bloggen.
Snillepappa/slemmepappa: en grepa kar som febrilsk prøver å holde ro og orden i dette galehuset.

Apekatten: en 6åring som har den oppfatning om at 6åringer vet best uansett. Og at hverdagen ikke er den samme uten grimaser, kverrulering og oppgitte ansiktsuttrykk når han ikke får medhold.

Villdyret: en 3åring som ikke lar seg pille på nesen. Når han er blid gir han selve sola konkurranse. Men når han ikke er fornøyd så kan du være sikker på at selv naboene hører utbruddet.

Snillemamma/slemmemamma: et kvinnemenneske som har som mål å oppfostre to guttebarn til å bli to flotte menn. Samt det å være den perfekte husmor og kone slik at alle kan være fornøyde.

Pelsdotten: vår 1 1/2 år gamle hundefrøken som til tider er splitter pine gærn. Med andre ord passer hun perfekt inn i vår familie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar