torsdag 30. juni 2011

Jeg vil på ferie!!

Det er bare å inrømme det først som sist.
Jeg er hekta på å dra plasser. Det er ikke det at jeg ikke trives hjemme, jeg bare liker meg veldig godt alle andre plasser også.
Men nå er det nå en gang sånn at vi ikke har penger eller tid til noe særlig med ferie i år.
(la oss se bort i fra at vi var på en 8 ukers ferie for ikke så lenge siden)
Jeg kjenner at jeg nesten får abstinenser når jeg hører hvor andre folk skal dra.
Vi vil også på tur!!
Lottomillionene har så langt ikke rullet inn selv om jeg hadde håpet oppe på lørdag, og den gode planen min med å finne en rik gammel millionær tror jeg heller ikke jeg kan satse for mye på.

Det trenger ikke være noen luksusferie for min del. En hotellweekend hadde gjort meg blid og fornøyd noen uker det også.
En viss sympatisk ektemann mener at jeg allerede har hatt meg en utenlandstur nå i juni.
Men nå skal jeg si deg en ting min kjære optimistiske mann.
Kjøttbussen til storlien er INGEN FERIE!!
Eneste grunnen til at jeg valgte å gjøre noe slikt i forrige uke var blant annet for å kjøpe billig bacon, rømme og ost. Kvoten med røyk ble gitt bort til min lykkelige reisepartner K.
Men hvis jeg legger godviljen til så kan jo faktisk bussturen minne litt om en hyggelig tur til det store utland.

*Det er varmt (slik blir det når klimaanlegget i bussen ikke fungerer skikkelig)
*Man har en annen kultur rundt seg (over halvparten av de som satt på bussen hadde et helt annet morsmål enn norsk)
*Kulinariske opplevelser (bussturen blir mye hyggeligere når man kan sitte å gomle i seg nøtter og lakris som er dyppet i yoghurt eller sjokolade)

Det er vel bare å venne seg til slike reiser siden jeg mest sannsynlig havner på harryhandel igjen framfor å sitte på et fly til Kypros.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar