søndag 24. juli 2011

Av barn og fulle folk....

Det har vært litt stille fra denne kanten.
I helga har jeg rett og slett ikke hatt hverken lyst til å skrive.
Denne bloggen her skal være et humoristisk avbrekk fra hverdagen, og med tanke på det grusomme som har skjedd i Oslo og på utøya denne helga så har jeg ikke klart å tenke noe humoristisk de siste dagene.
At noe så ufattelig og sykt kan skje er for meg ubegripelig. Jeg får vondt av alle pårørende og involverte i denne saken.
Lille Norge har fått en solid knekk, men samtidig blir jeg påminnet om hvor viktig det er å ta vare på hverandre.

Men hverdagen må fortsatt gå videre, og det har den gjort her også.
I dag var vi en svipptur over til Sverige for å handle mat. Ja, jeg vet at det ikke er så alt for lenge siden sist. (gjør det meg harry tro?)
Uansett så kjørte vi avgårde for å hamstre matvarer nok en gang.
Etter vi hadde stått i kassakø med andre kjøpelystne pengegriske nordmenn så tenkte jeg å ta med villdyret på toalettet før vi skulle kjøre hjem.
Utenfor toalettet stod det ei dame i kø.
Villdyret peker og sier høyt "mamma! ska han der tiss eller bæsj?"
Jeg prøver å dempe stemmen hans og få oppmerksomheten hans over på noe annet.
Ja særlig!
Da henvender han seg heller til damen foran. "duuuu...ska du tiss eller?"

Rett bak oss kommer en familie på tre som også skal stille seg i do kø.
Villdyret ser lenge på dem før han begynner å peke på en etter en.
Han begynner med faren og deretter mora, begge får det samme spørsmålet. "ska du tiss??" (med skingrende stemme som høres over halve lokalet. Så ser han strengt på ungen deres å sier "du får ikke lov å tiss!! du kan kanskje bæsj da"
Jo mer jeg prøvde å få han til å ti stille jo mer ivrig ble han.
Enhver som gikk forbi oss fikk spørsmålet om de skulle på do for å tisse eller bæsje. For å komme inn i butikken så måtte folk passere min freidige nysgjerrigper, så det var ingen måte jeg kunne unnslippe denne pinlige situasjonen.

Jeg var svært så glad når dama før oss var ferdig på toalettet slik at vi kunne låse oss inne der.
Heldigvis ble han mer opptatt med å krangle med såpedispenseren der inne slik at han glemte sin lille uhøytidelige spørreundersøkelse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar