onsdag 6. juli 2011

sommer kommer

Endelig et snev av sommer her i trøndelag.
I dag dro vi på munkholmen for å tilbringe litt kvalitetstid der.
Smurte med oss god lunch og masse drikke.
Ungene storkoste seg, og det gjorde bestefar også.


Jeg syns egentlig litt synd på bestefar fordi lommeboka hans blør hver gang han møter de små pøblene.
Enten så får de seg noe de vil ha, eller så tigger de penger i samme stil som de man finner i tr.heims gater. Fram med hånda og et bedende blikk.
Men jeg ser at bestefar er et lett bytte, og det har de nok oppdaget de også (barna altså, ikke tiggerne)
Uansett så var både store og små fornøyde. De fikk vasse rundt i vannet og jeg fikk ligge på pleddet i halvkoma. Jeg skylder på at jeg hadde vært på nattvakt før vi dro.

På ettermiddagen har vi gravd opp hagen slik at den skal se bedre ut.
Ok, akkurat nå ser den jo særdeles ille ut men det kan i det minste ikke bli verre.
God gammeldags moro for hele familien med andre ord.

På kvelden tok jeg med meg barna på VG lista topp 20 bare for å ha noe å gjøre.
La meg bare si det en gang for alle!
Røykende fjortiser i en folkemengde står øverst på lista over ting som gjør meg forbanna. Ikke nok med at den hersens røyken deres forpester alle andre som står rundt (ikke bare andre fjortiser, men voksne mennesker med barn på skuldrene), men den ene fjortisen foran oss veivet sånn med røyken sin at hun traff apekatten rett i arma med den.
Ikke brydde hun seg heler før hun så drageblikket mitt. Da var hun kjapp med å spørre han om det gikk bra.
Kjenner at jeg får mektig lyst til å rive sånne i øra og oppdra dem.
Et tegn på at jeg begynner å bli gammel?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar