søndag 3. juli 2011

Gud gi meg styrke

Nå har jeg vært flink jente i lange tider. Jeg har spist sunt og jeg har trent masse.
Ok, jeg skal innrømme at det med å bare ha spist sunt var å ta i litt. Jeg har spist nogenlunde sunt for å si det sånn.
Det er ikke så lett å være på diett når man har godsaker i skuffer og skap.
Hva sa du? Bare la vær å kjøpe inn?
Jeg føler at vi passerer godterhyllene i rasende fart hver gang vi handler, men på mystisk vis så finner jeg alltid noe godt i skapet alikevel.

I dag hadde jeg lyst til å invitere noen hjem på nystekte vafler.
Derfor skred jeg til verks å laget en skikkelig porsjon med vaffelrøre.
Det dumme er at det ble ganske mange vafler, og en stor del av dem havnet ned i magen min.
Jeg tror jeg presterte å trykke i meg totalt 5 vaffeplater. Eller var det 6?
Jeg skjønner ikke hvordan det skjedde, men plutselig var fatet tomt og magen full.
Akkurat nå føler jeg meg som en angrende synder, og det hjelper ikke med noen Ave Maria og en syndforlatelse for å bli kvitt ekstrakaloriene som nå pent danderer seg på lårene mine.
Men barna ble uansett lykkelige når vaflene stod på bordet.
Og det er vel det som teller, ikke sant?
Jeg får heller drive selvpining på tredemølla i morgen.

Heldigvis bor vi i trøndelag, og da er det enda noen uker igjen til bikinisesongen (om den i det heletatt dukker opp)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar