torsdag 21. juli 2011

byggherrer

Vi har to gutter i huset (tre hvis du regner med far i huset når han er barnslig) og det betyr jo at lekekassene bugner av lego og duplo.
Du finner svært lite dukker og søte leker her.
Jeg kjøpte en dukke en gang slik at de kunne kle på den og sette den på potte.
Den ble da brukt. Som støvsamler vel og merke.

Men byggeleker er kjempepopulært her.
Apekatten har i mange år satt sammen en del imponerende byggverk.
På stua har vi et "hotell i Asia" som står i vinduskarmen. Det får vi IKKE lov til å plukke fra hverandre.
I dag har han bygd flyplass slik han mener at det bør se ut.

Vi har fått omvisning slik at vi vet hvor det er ventehall og kafeteria.
Det er ganske fascinerende å se hva de klarer å sette sammen bare de har klosser nok.
Men guttungen bygger utelukkende fly, hoteller og flyplasser.
Jeg undres på om all reisingen vår har påvirket han en smule?

I skrivende stund har de lagt seg, men jeg hører det er full aktivitet på soverommet enda. Mye latter, noe hyling, noen smerteutbrudd (jeg mistenker at de klyper hverandre) og rare samtaler.
Når det står på som verst der inne så sitter jeg å vurderer hvorvidt jeg skal stappe sov i ro i ørene eller sette på høy musikk for å overdøve dem.
Jeg tenker metallica eller rammstein overdøver det meste av barnestøy.
Når jeg tenker meg om så skal jeg snart på jobb, så da er det snillepappa (som garantert blir oppgittpappa i løpet av kvelden) som skal få ta seg av de lovløse tilstandene inne på barnerommet.
Enkelte ganger er det bra deilig å dra på jobb dere :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar