onsdag 13. juli 2011

Lille postbud min due

Apekatten driver hele tiden å snakker om forskjellige yrker han kunne tenke seg.
Pilot står nok øverst på lista, men togfører eller fotballspiller er også interessant.
Før man vet hvilken hylle man skal lande på så må man nesten prøve seg fram.
I dag har han altså prøvd seg på et helt annet yrke.
Postbud!

Han hadde vært inne hos sine oldeforeldre å tatt med seg en bunke med gamle reklamer og aviser. En liten stund etterpå kom han fornøyd inn å fortalte meg at han hadde lekt postbud.
"Jaha ja, så spennende" mumlet jeg der jeg drev med noe helt annet (jeg husker ikke hva det var, men det var sikkert viktig)
Guttungen forsvant så ut.
Det var først etterpå at det gikk opp for både meg og oldeforeldrene at guttungen faktisk hadde utført sin oppgave som postbud med stor iver.
Han hadde tatt med seg bunken sin å ruslet rundt i nabolaget for å dele ut post.
Jeg som trodde han bare hadde lekt seg ute på gårdsplassen med vår postkasse.

Kanskje jeg skal begynne å HØRE ETTER når han sier ting til meg slik at jeg kan avverge slike hendelser.
Ikke at dette var noen katastrofe, men jeg tviler på at folk i nabolaget blir så fryktelig glade for å få vår gamle reklame.
De har nok med sin egen vil jeg tro.
Ikke hjelper det å ta en runde for å samle det inn heller, for apekatten hadde allerede lagt seg og var på vei inn i drømmeland når han inrømte at han hadde gått til alle andre postkasser enn vår egen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar