tirsdag 12. juli 2011

Den jæ*** naboen

Det hamrer og smeller
og banker og borer
Jeg får ikke sove
for naboen - han bygger seg hus
han bygger seg hus

Hva er det han skal
med et så digert hus
det er dobbelt så stort
som vanlige folk har
han er gær'n
han er gær'n

Ooo den jævla naboen
Jeg hater huset til naboen min
han er så fisefin
Ooo skulle gjerne skyte'n
jeg hater synet av naboen min
åja

Prima Vera- Naboen

Akkurat det der tror jeg naboene tenker om oss for tiden.
Først har vi brukt snart to år på å bygge hus, og nå som vi snart er ferdige med det så har vi gått løs på hagen.
Det kommer lastebil på lastebil med grus, og en liten gravemaskin jobber flittig hele dagen.
Vi har ikke fått noen klager enda, men siden vi klarte å rive ned hekken som skiller tomtene våre i går så skal vi nok se at det kommer noen klager.
Vi rettet opp hekken så godt vi kunne, men den ser litt rar ut.
Litt sånn "problemer med å stå rett når man er på fylla" skjev.
Nå drev en av nabohusene med arbeid for noen uker tilbake, så kanskje de har litt medmenneskelighet for oss siden det var de som bråket sist.
Men jeg kjenner at jeg trekker jakkekragen høyt over ørene når jeg sniker meg ut fra huset vårt sånn at de ikke skal kjenne meg igjen.
Den dagen de sender oss stygge blikk eller kaster egg på inngangsdøra vår så tror jeg vi må roe ned litt på bygginga gitt.

Dessuten tror jeg den stakkars huseieren (enda iallefall) tålmodige morfar gleder seg til at det blir roligere. Han er tross alt vant til at det er hans jobb å rive ned og bygge opp.
Han føler seg nok handlingslammet nå som han ikke kan gjøre noe skade på tomta selv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar