søndag 17. juli 2011

Kjenner dere brannmann Sam?

Ja takk, det gjør vi.
Egentlig litt for godt spør du meg.
Apekatten hadde dilla på brannmann Sam når han var mindre. Filmen gikk omtrent på repeat en periode. Etterhvert så har han utviklet sin filmsmak til å like alt som går på tv.
Gutten har med andre ord blitt en tv slave.
Men nå er det villdyret som har lagt sin elsk på brannman Sam.
Det er nesten som i gamle dager,filmen går på repeat og ungen sitter klistret i sofaen.
Dessuten er jeg den heldige utvalgte som må synge godnattsang hver kveld.
Gjett to ganger hvilken sang de ønsker seg da?

Jeg tar meg selv i å nynne på brannman Sam når jeg kjører hjem fra nattvakt. Jeg synger til og med på den dusjen av og til. Jeg kommer nok til å tralle på den den dagen menn i hvite frakker kjører meg avgårde.
For det gjør de garantert en dag hvis jeg er nødt til å høre/se/synge noe som har med brannmann Sam (du kan stole på han..stoooole på brannmann Sam) igjen.

En annen ting som kommer til å gjøre meg spik spenna gærn er en serie om surrealistiske vesner som lager plagsomme lyder.
Villdyret er også interessert i drømmehagen, og jeg har også hatt min del av Makkapakka, Hoppsi Deisi og Hinkel Pinkel sangene.
Og bøkene for den del.
Ikke en gang få meg til å snakke om filmene!

Se! der er Ninky Nonken. Kjøre med Ninky Nonken Tomlinger. Tomelibo tomelibo. Hvem kommer der? er det Makka Pakka? vil Makka Pakka sitte på Ninky Noken? Nei, Makka Pakka vil bare vaske den. Agga Pang!

Jeg forstår at ungene mine ikke er interessert i Hamsun enda, men jeg skulle ønske de like litt dypere litteratur enn "Makka Pakka finner en ball"

La oss alle stemme i for ordens skyld. Kanskje jeg ikke er den eneste som går fra vettet i dag.

Makka Pakka, Akka Wakka
Makka Pakka Tø!

Makka Pakka, Appa Yakka
Ikka Akka Ååå

Hum dum, Agga pang
Ing Ang Ååå

Makka Pakka, Akka Wakka

Makka Pakka Mø!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar