lørdag 2. juli 2011

Helt om natta, ikke så mye helt om dagen

I dag er jeg sliten.
Ikke bare litt sliten, men så sliten at jeg sovnet på skuldra til mannen når vi så Rio sammens med barna.
Jeg tror til og med at jeg siklet på skuldra hans.
Jeg har langt i fra noe hangover, men jeg har tydeligvis et stort behov for søvn.
Vi var hjemme hos noen venner hvor vi spiste pizza og deretter gikk løs på drikkevarene. En liten bytur ble det også på damene før kvelden var omme.
Med andre ord en vellykket kveld med hyggelige mennesker.
Når man er i godt selskap så ønsker man nesten at moroa ikke skal ta slutt.

Men så har man jo ett stk apekatt og ett villdyr som ble hentet relativt tidlig.
De har ladet batteriene max og har deretter "torturert" sine slitne foreldre med å være høyt og lavt.
De er fortsatt kjempesnille, men lydnivået på de to små kjeltringene kunne jo vært noen decibel lavere.
Takk lov for at ingen av oss har vært bakrus i dag, for da hadde jeg febrilsk lett etter et sted å gjemme meg så lenge ungene hadde vært våkne.

Men nå brygger vi på en liten konflikt her i huset igjen. Ett stk bilgal mann har festet sine øyne på en skyline (ja, nå igjen!) som han viiiil ha.
Hva han gjør med sine egne penger skal ikke jeg blande meg i siden jeg ikke vil være gledesdreperen som ødelegger moroa.
Jeg håper jo selvsagt at mannen tar til vettet å IKKE kjøper den bilen.
Ikke før vi har en billigere bil ute på gårdsplassen.
Hvorfor i søttan kan han ikke ha en annen hobby og interesse enn biler?
Frimerkesamling er kjedelig, og samling av colakorker er sært.
Men det finnes da en mellomting mellom de to overnevnte og ren og skjær bildilla.
Tenk om jeg skulle få tilbake barnevogndillaen min?
Da hadde han ikke blitt så fornøyd nei.

1 kommentar:

  1. hei vennen, du skulle vel ikke ha med "IKKE" i den setningen, du vil jo at vi kan cruise rundt i en NICE sports bil vel ?

    SvarSlett