søndag 27. november 2011

en merkelig mix


I går var jeg hjemme hos en av mine artsfrender, den frustrerte husmoren.
Vi hadde tenkt å ha en kveld med noen glass rødvin, og deretter litt kaffe og baileys.
Planen min var å ta med en pose med godt og blandet sånn at vi kunne ha noe snop attåt.
Vi er begge to avhengige sukkerslaver, så snop må til for å ha en bra lørdagskveld.
Før jeg dro oppover fikk jeg kjeft av min oppgitte ektemann fordi jeg hadde rotet bort husnøklene hans. Det ble febrilsk leting og jeg var nødt til å tømme hele veska bare for å finne ut at nøklene slettes ikke lå der. Jeg ante at dette kom til å bety trøbbel, så jeg begynte å gråte siden jeg så for meg at jeg kom til å få kjeft uansett. Det var like greit å bare å la tårene trille først som sist. (Noen ganger hjelper tårene, selv om enkelte menn er allergisk mot gråtende kvinner)
Vi fant dem til slutt. I nøkkelskapet!!

Problemet er at når jeg tømte veska så glemte jeg å legge oppi godteriet igjen.
Så der satt vi plutselig på kvelden uten noe snop.
Vi fant heller ingen som ville være snille å komme bortover med sjokolade eller noe lignende til oss.
Vi var på nære nippet til å sette oss med hver vår teskje sånn at vi kunne spist sukker fra pakken, men vi har begge store planer om et sunt liv. (I teorien vel og merke)
Vi måtte da ty til alternative metoder. I skapet fant vi en pakke med små tørre kjeks/brødlignende saker som man kan ha ost eller noe annet fancy på.
Den eneste osten som var tilgjengelig var en pakke med Tine kremost med smak av ananas og mandarin. Vi slengte på noen epleskiver bare for å pynte litt.
Det så en smule stakkarslig ut, men det fungerte til en viss grad.
Det ble også gravd fram peanøtter.
Så kveldens lørdagssnacks bestod av peanøtter, "ost og kjeks", masse baileys og kaffe og en del glass vin.
Sunt? Nei
Moro? Så definitivt


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar