tirsdag 1. november 2011

Knask eller knep

Man kan si hva man vil, men halloween har definitivt kommet for å bli.
De sier at tendensen til halloweenfeiring her i Norge begynte rundt 2000-2001.
Vi jentungene i gata var tidligere ute enn som så. Jeg tror faktisk vi prøvde oss på å gå trick or treat allerede i -98 eller noe slikt.
Jeg syns å huske at det ikke ble noe særlig fangst den gangen. De fleste så dumt på oss og lurte på hva vi egentlig drev med.

Det har ikke vært noe særlig mas om å gå på tiggerunde etter godteri tidligere.
Men etter apekatten begynte på skolen så har han jo plukket opp litt informasjon om dette.
Han hadde sååå lyst til å samle inn godteri, men da satte jeg foten ned.
Jeg ønsket egentlig ikke at han skulle gå på tiggerferd rundt til naboene.
Som plaster på såret så inviterte vi like greit til fest her hjemme.

Vi ble totalt 6 voksne og 6 barn, akkurat nok mennesker til å ha det gøy, men ikke for mange slik at det blir totalt kaos.
Her fantes det både en vampyrkvinne, ei heks, og en trusesuperhelt (dette var altså de voksne)
Min bedre halvdel skulle også være vampyr, men han kom så sent hjem at han orket ikke skifte. Han fikk heller være sofapotet i joggebukse.
Blant den yngre generasjonen var det to stykk spiderman (en med muskler og en uten), en supertøff ninja, en skummel kaptein Sabeltann, en søt liten cowboy og en sur Yoda (fra star wars)
Den sure lille Yodaen var forøvrig min yngste sønn.
Jeg aner ikke hva han var sur for, men på et tidspunkt så kastet han av seg hele kostymet.
Kraften var tydeligvis ikke med han den dagen.

Ungene gikk uansett bananas i godterskåla og popcornbegeret.
Vi serverte også pølser og melon, men jeg innbiller meg at det var vi voksne som spiste mest av dem. Det ble også servert fargerike muffins og billemuffins som forsvant som dugg for sola.
De restene som ligger igjen her hjemme gjør narr av meg borte på benken.
"spis meg spis meg" ropes det, men jeg prøver virkelig å stå i mot.
Vi hadde uansett en flott kveld, og jeg tror det var en haug med unger som la seg fullstendig rusa på sukker i går kveld. Men lykkelige det var de nok.
Det skulle vært med et bilde her, men tydeligvis vil ikke pc`n samarbeide med meg nå.
Da får det bildet komme senere

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar