fredag 11. november 2011

Potet i støvsuger

Jeg prøver å være flittig på dagtid. Huset kan jo ikke se ut som en svinesti (selv om jeg enkelte ganger føler at det bor fire små griser her og en sinna ulv)
Det skal ryddes, vaskes og støvsuges.
Jeg har ikke noen store problemer med å utføre slike oppgaver selv om det er et herk til tider.
I dag svingte jeg meg rundt med støvsugeren med humøret på topp.
Helt til det skjedde noe uventet.

For noen uker tilbake hadde vi jo Halloweenfest her hjemme. Noen av dekorasjonene var små potetmennesker som vi hadde laget av små poteter fra grønnsakshagen.

En av disse potetmennene hadde uheldigvis mistet hodet sitt, og nå forsvant det rett inn i støvsugerslangen.
"Svarte ta" tenkte jeg da, og slo av støvsugeren med en gang for å hindre den i å komme for langt inn. Men der satt den forbaskede poteten fast et stykke inne i slangen.
Da var det bare å sette den på igjen for å få den ned mot enden.
"Fuuusj og Klunk" sa det da, og så var poteten virkelig forsvunnet.
Da tenkte jeg adskillig styggere ord enn jeg hadde gjort 2 minutter tidligere.
Da var det bare å demontere støvsugeren da.
Jeg hadde særdeles lite lyst til å innrømme til ett stk ektemann at jeg hadde klart noe så idiotisk som å tette igjen støvsugeren med en potet!
Men tror dere ikke at den hersens poteten hadde kommet seg inne et sted hvor det IKKE gikk an å åpne opp?
Jeg fikk lirket fingrene inn, men hadde ikke en sjanse i havet til å få poteten ut.
Støvsugeren ble både ristet og snudd på.
Jeg lette som en gal i kjelleren for å se etter et skrujern slik at jeg kunne demontere djevelskapen. Men skrujern fant jeg heller ikke.
Etter et kvarter med intens frustrasjon og fikling med støvsugeren fikk jeg faktisk poteten ut.

Jeg tror jeg bør være litt mer observant neste gang jeg støvsuger.
Og jeg undres på om jeg skal holde kjeft om denne episoden helt til min kjære mann leser det selv.
Jeg vet at han enten kommer til å bli oppgitt, eller så gjør han narr av meg.
Men greit, jeg kan alltids la være å støvsuge jeg.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar