mandag 7. november 2011

Nisser i huset

Jeg hater at ting forsvinner sporløst her i huset.
Det skjer titt og ofte, og vi leter oss skakke hele gjengen hver gang noe har forsvunnet.
Noen ganger er det ungene som har flyttet på ting (eller gjemt unna) og da er det i det minste en fornuftig forklaring.
Andre ganger så er det ting som er såpass små at de stikker seg unna og dermed gjør det vanskelig for oss å observere dem.
I det siste har jeg lett meg ihjel etter gymsokkene til apekatten.
Han hadde dem for to uker siden, men nå er de sporløst forsvunnet.
Jeg har lett både tenkelige og utenkelige plasser men ikke sett snurten av dem.
Guttungen selv har iallefall ikke anelse på hvor de kan befinne seg.
Jeg blånekter å kjøpe nye til han, for da finner vi garantert de gamle rett etterpå.

Mitt siste håp er at de ligger i skiftetøy hylla på skolen, det kan jo hende at han ikke har lett bra nok de gangene han (sier) at han har sett der.
Kanskje jeg burde ta en titt selv.
Hvis de ikke ligger der heller så er vi garantert hjemsøkt av en haug usynlige nisser med en særdeles barnslig humor.
Det er forøvrig ikke bare gymsokker som forsvinner her.
Dvd filmer blant annet. Vi har en haug med tomme cover som mangler filmene inni.
Vi mister også sokker i ny og ne, men der har vi avslørt at vaskemaskinen spiser dem.
Der er altså nissene frikjent.
Det forsvinner også sjokolade eller andre godsaker fra skapene enkelte ganger.
Om det er nissene eller snopsjuke mennesker som er de skyldige skal jeg ikke spekulere så mye i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar