tirsdag 22. november 2011

Lenge leve kreative dager

Noen ganger får jeg ånden over meg.
Jeg har lyst til å være kreativ, lage fantastiske skaperverk sammen ungene.
Jeg ønsker at de skal bli glade i å skape ting med hendene.
I hodet mitt er det mange store planer.
Det er bare så forbasket vanskelig å gjennomføre dem slik jeg så for meg.

I dag grublet jeg på hva jeg skulle finne på med mine små etter middagen.
Av en eller tåpelig grunn så fikk jeg for meg at trolldeig kunne være moro.
(jeg hadde helt fortrengt at det ikke var noen suksess når vi prøvde det i fjor)
Jeg smekket sammen trolldeig å la den til hvile i kjøleskapet.
Etter middagen kastet vi oss ivrig over prosjektet.
Vi satt der med barnemusikk i bakgrunnen å hadde det riktig så koselig.
De første 5 minuttene vel og merke.
Etterhvert begynte vi å bli gretne og sure fordi deigen ikke samarbeidet og fordi vi ikke klarte det vi så for oss.
Den koselige bakgrunnsmusikken ble til slutt bare plagsom. "Pelle fikk et melkespann og Kari fikk et krus, Mari fikk en kaffekopp og Kjell et kremmerhus"
Blæh!

1. Vi kan ikke å lage fine figurer av trolldeig
2. Det vi klarte å lage så ut som noe en bavian kunne laget
3. Trolldeig er noe herk å rydde opp etterpå
4. Ungene syns faktisk IKKE det var noe moro
5. Vi kommer nok til å glemme dette, og prøve oss neste år også.

1 kommentar:

  1. Ha-ha! Jeg ser dere for meg! Jeg blir med neste år! :D Har nettopp laget trolldeig med en haug elever på 4. trinn, og de klarte å lage kjempefine adventstaker alle sammen. ;)

    SvarSlett