lørdag 12. november 2011

Menn og kvinner


Er mennene egentlig fra Mars og kvinnene fra Venus?
Ikke vet jeg, men det er tydelig at vi ikke kommer fra samme sted iallefall.
Jeg har per dags dato enda ikke møtt en mann som har forstått seg 100% på kvinner.
Eller, jeg har møtt enkelte som har forstått seg 98% på kvinner, men de har også hatt en forkjærlighet for rosa cocktails og ABBA.

Her i huset så hender det til stadighet at vi er uenige om ett eller annet.
Det kan fort utvikle seg til en heftig diskusjon og deretter en krangel fordi vi ikke forstår hverandre.

Ett eksempel er når jeg er sliten og litt nedfor.
Da kan det hende at jeg blir litt trist (og en bitteliten smule sutrete) og muligens feller noen tårer. Dette trigger ett eller annet "sinna-instinkt" hos mannen min som blir irritert. Jeg syns da at han er en megadust fordi han blir sur når jeg gråter.
For jo surere han blir desto mer sutrer jo jeg.
Og da er jo sirkuset i gang.
En mann må da skjønne at det beste er å være (i det minste late som!) forståelsesfull.
Hadde han bare gitt meg en god klem når tårene enten triller eller fosser ut så hadde jeg holdt kjeften min mye raskere enn når han blir irritert.
Da går den triste følelsen min over til frustrasjon og jeg får lyst til å gi han et saftig tupp i baken.

Kvinner er tikkende hormonbomber, det burde enhver man som tør å gå inn i et forhold vite.

Jeg skjønner derimot ikke hvorfor han har en forkjærlighet for alt som har lyd i seg.
Da hovedsaklig stereoanlegg og bilmotorer.
Greit, jeg kan gå med på at det er spennende å se og at det er lov å ønske seg.
Jeg har det slik jeg også når det gjelder barneutstyr.
Men når jeg ser en voksen mann sitte i sofaen med ei underleppe som siger nedover når han titter inn på finn.no er jeg nødt til å klø meg litt i hodet.
Prioriteringer er også noe vi kan være uenige i.
Jeg mener at det kan være lurt å spare, han ville nok helst svidd av hele lønna på en ny flatskjerm eller det nyeste Bose anlegget hvis han hadde fått lov.
Ikke at han er nødt til å be om lov til å bruke sine egne penger, men han er smart nok til å vite at det blir ufred i heimen om han ikke skjøtter pengene sine på riktig måte.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar