onsdag 28. september 2011

Den store slankekrigen

De siste to ukene har det vært litt konflikter her i hjemmet.
En av oss har gått ned enda mer i vekt, den andre står fortsatt på stedet hvil.
Gjett hvem av oss som er den heldige?
Med tanke på hvor sur og gretten jeg er for tiden så er det vel ingen stor overraskelse at det er min bedre halvdel som har gått seirende ut av denne runden.

Jeg har vært like gretten som The Grinch en stund, og det er gjør jo ikke akkurat underverker for familielivet.

Dessuten har jeg hatt langvarige krangler med badevekta.
Vi klarer rett og slett ikke å komme overens.
Superslankeren ble visstnok lei av min krangel med badevekta, så nå har den blitt kastet ut.
Det er til pass for den, for jeg begynner å bli så sinna på den at den hadde fått smakt min vrede hvis den fortsatt hadde blitt stående inne på badet.
Jeg innbiller meg at den smiler syrlig hver gang den har gjort meg forbanna.

Jeg vet at jeg jeg skriver mye om kaker og baking, men jeg vil bare minne om at jeg spiser sunt mesteparten av tiden.
Jeg har sagt at jeg kunne levd på kake fra morgen til kveld om jeg hadde hatt muligheten, men det er ikke slik i virkeligheten.
Hadde jeg spist slik jeg egentlig ønsker så hadde jeg bare hatt meg selv å takke.
Men jeg både trener ofte og spiser (noenlunde) fornuftig, så da er det en bitter pille å svelge at jeg fortsatt står på stedet hvil.

Min mer fornuftige mann har uansett tatt grep om min besettelse i forhold til sunnhet.
Jeg får jo dårlig samvittighet om jeg ikke trener minst 3-4 ganger i uka.
Dessuten blir jeg sur på meg selv når jeg spiser noen muffins for mye (som jeg da selvfølgelig bakte fordi jeg ikke klarte å la være)
Nå har han overtatt rollen som kostholdsekspert her i huset, og han skal vel klare å meg til å bli litt mer fornuftig framfor fanatisk.
Jeg er jo egentlig ei ganske smart jente, så det er synd om jeg skal gå rundt å være så fokusert på ting som egentlig ikke betyr så mye i den store sammenhengen.
I kveld skal det lages sunn mat sammen slik at vi kan gjenoppdage hvor hyggelig det er å ha et felles prosjekt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar