mandag 5. september 2011

sliten sjel

I dag gidder jeg ikke engang prøve på å være humoristisk.
Jeg er syk!
Ikke den typen "jeg tror jeg dør av dette" syk slik som mannfolk, men noe redusert i formen og feber. Jeg skulle egentlig vært på nattevakt, men har istedet ligget under et pledd på sofaen med stor medfølelse for meg selv.
Det har nemlig vært lite syketrøst fra ektemann dag.
Han dro på jobb tidlig og har enda ikke kommet hjem. Og nå er det leggetid straks.
Her må man lide i stillhet og ensomhet for å si det slik.
I ren desperasjon forgrep jeg meg på panda lakrisen vi hadde kjøkkenskuffa, med påfølgende dårlig samvittighet.
Siden formen har vært veldig opp og ned så ble det heller ingen trening, så jeg føler at jeg ikke kan unne meg alskens godsaker bare fordi jeg er syk.
Jeg HATER å være fornuftig!

Vi hadde forresten et gullkorn fra barnemunn her i går.
Jeg stod ved komfyren å laget sjokolade. Har blitt hektet på å lage ekte rå sjokolade av kakaosmør og kakaopulver. Apekatten var noe nysgjerrig så han svinset litt rundt meg før han kjekt spurte "ka du lage du da snuppa mi?"
Jeg tror jaggu min lille bavian har begynt å øve seg på å bli den neste Casanova.
Jeg satser på å komme sterkere tilbake siden med noe vettug

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar