mandag 12. september 2011

Det har vært litt stille her de siste dagene. Jeg har jobbet i helga og da har det ikke blitt så mye tid til å skrive. Jeg må dessverre innrømme at jeg ikke er noe fan av å jobbe helger, og særlig ikke når jeg egentlig har frihelg.
Det går an å trøste seg med tanken på at det blir penger på kontoen, og det er jo en fin ting.
Og med penger kan jeg enten reise eller kjøpe usunne godsaker.

Her i huset går livet sin vante gang.
Både apekatten og villdyret er godt inne i hverdagsrutinene med skole og barnehage.
Jeg går bare å venter på at en av dem (mest sannsynlig apekatten) skal bli lei av det samme dag ut og dag inn.
Jeg får rett og slett vondt av stakkaren som skal gå på skole i minimum 10 år. Og deretter utdanne seg videre. Ja, jeg vet det er en nødvendighet, og jeg vil jo selvfølgelig at ungen skal ha skolegang.
Men jeg har likevel stor medfølelse for han når jeg tenker på kjedelige matpakker,gloseprøver, friminutt ute i regnværet og kjipe gymtimer.
Som noen sikkert ser så var det slike ting jeg husker negativt fra skolen.

Ellers er det forsatt et stadig mas om lillesøster.
Apekatten har fått seg ei venninne som bor borti gata. Hun er så heldig at hun har 2 småsøstre.
Han har allerede fortalt foreldrene hennes hvor heldige de er som har jentebaby.
Han fortalte dem også at her i huset blir det ikke flere barn "fordi pappa syns det e nok med to"
Jeg lo litt når mammaen til jenta fortalte meg det.
Villdyret hadde en god idé når han satt ved bordet forleden.
Han mente at det bare var for pappa å lage en liten baby, for den kunne vi ha til pynt.
Jeg er helt enig .

I dag er det forresten valgdag.
Jeg har allerede stemt for godt og vel en uke siden.
Det var vel og merke på tide siden jeg har hatt stemmerett i snart 10 år, men aldri brukt den.
Fy skam, jeg vet.
Det har bare blitt sånn at jeg ikke har klart å bestemme meg for hva jeg skal stemme.
Og en stor dose sløvhet og latskap egentlig.
Men i år gjorde jeg min plikt, og det kommer jeg nok til å gjøre neste gang også.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar